2 weken Down Under

27 september 2016

Blog nummer 1! It's about time!

Geschreven vanuit een woonkamer dat als m'n eigen huis voelt met naast me een hond met puppy-ogen die heel graag een wandeling wilt maken.. 14 graden en storm, ideaal weer om jullie te laten weten hoe het hier gaat!

Na een reis van 23 uur, omringd door Chinezen, werd ik opgewacht door twee verre familieleden. Thijs & Rohan. Ze waren verbaasd over m'n bagage, een half gevulde backpack kon niet genoeg zijn voor een vrouw..

Ik werd door iedereen heel leuk ontvangen en ben vooral de eerste dagen opgetrokken met Rohan en Jason, de achterneven. Melbourne city nu twee keer bezocht, leuke stad met veel parkjes, grote shoppingmalls en aardige mensen die je maar wat graag willen helpen. Iedereen hier is helemaal larisch van football waar aankomende vrijdag de finale van is. Die gaan we dan ook met z'n allen in een pub bekijken. Thijs en Christine hebben me meegenomen naar een zoo met alleen maar Australische dieren. Zo leuk om eindelijk is een koala en wombat te zien van zo dichtbij

Afgelopen zaterdag was het feest en heb ik alle familieleden en vrienden leren kennen. Leuk om iedereen te spreken en veel afspraken gemaakt om lekker op pad te gaan.

M'n kamer, met eigen badkamer:), ligt zo'n 10 minuten met de tram vanaf het strand st. Kilda. Nu nog niet zo druk door het slechte weer, maar in de zomer een toeristische plek. Hier ben ik de eerste week op zoek gegaan naar werk. Bij de tweede tent, een Japans sushi restaurant, mocht ik gelijk op gesprek en ben ik aangenomen. Minimaal 12 uurtjes ga ik hier aan de slag om alle soorten tempura, gyoza en yakitori langs de tafels te brengen. Drie van de 100 gerechten waarvan ik nog nooit had gehoord en ik echt in m'n hoofd heb moeten stampen. Leuke collega's van echt uit de hele wereld!

Naast het werk, wandelen met veeeel honden en afspreken met familieleden en wat andere backpackers ben ik nu vooral m'n reis aan het plannen. Ik heb via het internet twee Nederlandse meiden leren kennen en het plan is om een camper te huren om mee langs de oostkust te rijden. Leuk om uit te zoeken en ik kijk er al erg naar uit om in m'n bikini op de witte stranden rond te lopen☀️ Ik vermaak me hier wel! Liefs❤

1. Anita Maas:
    28 september 2016
    Lieve Renske, wat leuk om jou, naast het whats-appen, skypen en whats-app-bellen zo te kunnen volgen. Geniet van alles daar. Love you!
  2. Ilona:
    Lieven Renske.
    Wat leuk om jou blog te lezen. Fijn dat alles tot nu toe goed verloopt. En bij jou komt de zomer eraan. Heerlijk. Geniet ervan!!
    Groetjes vanuit het hele vere Kamerik. Xxx
  3. Magda:
    28 september 2016
    Wat leuk Renske om zo een beetje met je "mee te reizen", het klinkt iig heel goed allemaal! Geniet van al het moois onderweg
  4. Jeanne Berk:
    28 september 2016
    Hoi Renske, ook ik ben fan om je mooie verhalen uit het verre Australië te lezen. Liefs Jeanne
  5. Oma van zijl:
    29 september 2016
    Lieve Renske
    Wat leuk zo'n berichtje. Zo kan ik ook een beetje met jou meereizen.
    en fijn dat je he zo thuis voelt bij Thijs en Christien.
    Groetjes en kus van oma . XXX
  6. Bram:
    1 oktober 2016
    Hi Renske,
    Wat gaaf om te lezen. Veel plezier met alle fantastische nieuwe ervaringen die je daar gaat meemaken. Nieuwe dieren ontdekken, leuke mensen ontmoeten, kerst in de zomer :D. Geniet er van. Ik ga je volgen!
  7. Monique:
    17 oktober 2016
    Hoi lief nichtje, ook wij volgen je vanuit het steeds frisser wordende Nederland. Zo bijzonder dat jij daar zoveel indrukken opdoet! Blijf ervan genieten! Liefs Mo&demannenvanZijl