Roadtrip☀️

4 december 2016 - Brisbane, Australië

Lieve allemaal,

Alweer veelste lang geleden dat ik jullie heb laten weten hoe 't hier gaat. Het reizen is super! Samen met Madelon twee maanden genieten van het mooie Australië.

We zijn begonnen in Cairns, bloedje heet en zo mooi! Voor het eerst echt een vakantiegevoel met dagen aan het zwembad, strand en s'avonds drankjes op het terras. Vier andere backpackers hier ontmoet, waarmee we een paar dagen zijn opgetrokken. Verder een auto gehuurd voor drie dagen, waarmee we naar regenwouden, watervallen en een krokodillenpark zijn gereden. Op de meest onbewoonbare plekken uitgekomen en veel in de bergen gereden, waar we echt soms moesten stoppen om een foto te maken. Zulk mooi uitzicht. De watervallen waren 't hoogtepunt, ijskoud water maar zo mooi om in te zwemmen. Overgegaan van factor 50 naar 30✌

Het rijden gaat thank god goed! Het enige lastige blijft dat constant de ruitenwissers aangaan als ik m'n knipperlicht wil aan doen. Verder af en toe een bijna dood ervaring, maarja hoort erbij!

Na twee weken Cairns zijn we gevlogen naar Brisbane. Hier van de AirPort opgehaald door een Japans stel een een nachtje in een airbnb geslapen. S'ochtends vroeg de camper opgehaald. Een witte met bloemetjes. Hij rijdt voor geen meter en het is erg krap om in te slapen, maar wel heel fijn om altijd een auto bij de hand te hebben. Met de camper vertrokken naar Noosa, een wat kleiner stadje met mooie stranden en wandelgebieden. Hier bij een familie geslapen, omdat het een stuk goedkoper is dan het gebruikmaken van een camping. Ook is het stiekem best fijn om een bed te hebben en je backpacktas een beetje uit te stallen.

Momenteel weer in Brisbane, deze nacht wel op een camping geslapen en net m'n camper uitgebrand. Overal lopen hier spinnen, grote padden en heel veel leguanen . Bizar dat 't gewoon normaal wordt om zo'n beest voor je neus te zien lopen. Een dag met 38 graden ligt weer voor ons. Straks eerst even lekker het zwembad in plonsen en daarna doorrijden naar de Goldcoast. De Roadtrip gaat weer verder!

Veel liefs, Renske❤️

1. Anita Maas:
    6 december 2016
    Jeetje Rens, wat gaaf allemaal. Ben benieuwd naar al je foto's.
    Ik zie jullie al helemaal bezig met al die beesten :)
    Goed reis verder!
    XX
  2. Oma van zijl:
    Hoi Renske,
    Wat fijn dat jullie het zo goed hebben, en zoveel mooie dingen onderweg meemaken.
    De camper is ook grappig,en gaat 't rijden ook goed, wel voorzichtig doen hoor 'dat zei ik ook altijd als opa weg ging met de motor, nog veel veilige kilometers. veel lieve groetjes en
    dikke kus en knuffel x x x oma.
  3. Ilona:
    Hoi Renske.
    Wat een heerlijk verhaal weer. En die zon, nou geniet daar maar van. Ben ook erg benieuwd naar al je verhalen en foto's.
    Groet vanuit een ijskoud Kamerik.
    Xxx Ilona en de rest.
  4. Anira Vlug:
    18 december 2016
    Hoi Renske
    Mooi verhaal weer. Je maakt wat mee daar. Geniet ervan. Wij zitten alweer rond de kerstboom.
    Nog even en je bent er ook weer bij. Veel plezier nog. Liefs Anita